mediolan featured.jpg

December közepén Milánóba mentem, és két napot töltöttem ott. Azt hiszem, ennyi idő elég ahhoz, hogy megismerjük és átérezzük a hangulatát. Nyugodtan – nincs rohanás és nincs feszített városnézési menetrend. Ebben a cikkben megmutatom, hogyan lehet olcsón és gyorsan megszervezni egy milánói utazást!

Vittorio Emanuele II
Vittorio Emanuele II © Plaamkaa

Szent Mária-székesegyház és a Dóm tér Milánóban

A milánói Malpensa repülőtérről a város főpályaudvara, a Stazione Milano Centrale a buszokkal érhető el. A Duomo metróállomásból való kijövetel szó szerint megszédített minket! Az első dolog, amit láttunk, miután elhagytuk a földalattit, a katedrális volt! A világ egyik legnagyobb temploma és az egyik legtöbbet fényképezett épület. Annak ellenére, hogy sokszor láttuk az Instagramon, mégis felvillanyozó benyomást tett ránk. A gazdag dekoráció és a karácsonyi díszekkel kombinált fensége (elvégre december közepe volt!) miatt nem tudtuk levenni róla a szemünket.

Piazza del Duomo
Piazza del Duomo ©Plaamkaa

Másnap természetesen visszajöttünk, és elmentünk meglátogatni a dómot. Egy hónappal korábban vettem jegyeket a milánói dómba, lifttel a kilátóra (költség: 13,50 euró személyenként). A www.ticketone.it weboldalt használtam, és nem bántam meg, mert garantáltan bejutottunk a katedrálisba, és gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban.
Hogy megéri-e? Nézze meg maga!

Szent Mária-székesegyház
©Plaamkaa

Vittorio Emanuele II Galéria

Ezzel még nincs vége a Dóm tér csodálatos épületeinek. A tér bal oldalán található a világ egyik legrégebbi bevásárlóközpontjának, az 1867-ben megnyílt Vittorio Emanuele II Galéria csodálatos épülete. A jellegzetes, keresztes alaprajzú épületet hatalmas kupola koronázza.

Vittorio Emanuele II Galéria ©Plaamkaa

A kupola alatt egy bikát ábrázoló Torino címeres mozaik található. Egy régi milánói legenda szerint szerencsét hoz, ha háromszor megfordul a sarkán a nemi szervén. Ezt persze nem tagadhattam meg magamtól, és próbáltam tenni a boldogságomért. Remélem, működik 🙂

Maga a galéria tele van a leghíresebb divatházak luxusbutikjaival és drága éttermekkel. Nos, képeket csináltunk és… továbbmentünk.

La Scala

A Vittorio Emanuele II Galéria Milánó legfontosabb operaháza, a világhírű La Scala mellett található. A belépő 7 euróba kerül, és magában foglalja ennek a korántsem feltűnő épületnek a megtekintését kívülről és a múzeum kiállítását belülről. Azonban úgy döntöttünk, hogy a korlátozott idő miatt nem látogatjuk meg. Talán legközelebb.

La Scala ©Plaamkaa

Castella Sforzesco és Parco Sempione

A Scalától a milánói hercegek ősi rezidenciája, a Sforza-kastély felé mentünk. Ezúttal nem mentünk be, és úgy döntöttünk, hogy a Sempione Parkban sétálva pihenünk. Ez az egyik olyan hely Milánóban, amely a helyieket és a turistákat is vonzza. Meleg napokon tele van szabadidejüket itt töltő emberekkel. Decemberben azonban kevesen voltak hajlandók ellátogatni a parkba.

Castella Sforzesco
Castella Sforzesco ©Plaamkaa

A Sempione Park körüli sétánkat a Békeívnél fejeztük be – egy monumentális kapunál, amely a Milánóból Párizsba vezető út kezdetét jelzi.

Slavoluka mira
Slavoluka mira ©Plaamkaa

Vásárlás Milánóban

Már bejártuk az összes helyet, amelyet látni akartunk, szóval ideje volt vásárolni! Ahogy az a világ divatfővárosához illik, Milánó tele van luxusbutikokkal. Különösen a Quadrilatero d’Oróban, azaz a Via Montenapoleone, a Via Della Spiga, a Via Manzoni és a Via Sant’Andrea által határolt negyedben. Ha valami barátságosabbat keres a pénztárcájának, megnézheti a Dóm tér környékén található üzletláncokat.

Közlekedés Milánóban

Hogyan járhatja be Milánót? Legjobb gyalog! Időről időre láthat valamit, ami örömet okoz, és magába szívhatja ennek a városnak a hangulatát. Ez Milánó! Ha azonban további utakat tervez, vagy feszesebb a városnézés menetrendje, használja a metrót. Egy út 1,50 euróba kerül.

©Plaamkaa

A Malpensa repülőtérről a városközpontba a legkönnyebben (és legolcsóbban) a Terravision buszokkal vagy a Malpensa Express vonattal lehet eljutni. Elővételben vásárolhat jegyeket online, és spórolhat néhány eurót. Érkezéskor a helyszínen vettünk jegyet a buszra, ami 8 euróba került fejenként. A városközpontból a repülőtérre induló buszra egy hónappal korábban vettem jegyet az interneten keresztül, és így egy jegy ára 5 euró volt.

Tipp: ne aggódjon, ha lekéste a jegyen feltüntetett időpontban induló buszt. Nyugodtan felszállhat a következőre, ami 15 perccel később indul.

FAQ

Instagram

Egy konkrét helyet keres?